KliK DuLU iKLaN - IkLan MeNaRik Di SiNi ... daN dApAtKaN $$$$$$

HiTaM pUtIh KeHiDuPaN ....

My Backpacker Slideshow: Mohd’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 8 cities Guangzhou, Auckland, Melaka, Terengganu, Batam, Pangkor, Semarang and Pasir Gudang was created by TripAdvisor. See another China slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

SiLa KLiK BaWaH uNtUk DaPaTkAn $$$$$$$

Wednesday, July 1, 2009

jAlAn-jAlAN cArI mAkAn...

Dulu masa cerita jalan-jalan cari makan di tayangkan di TV, memang ngetop citer tu. seronok duduk di Malaysia, maklumlah negara kita kaya dengan rezeki dan makanan yang lazat-lazat. Korang nak tau tak tempat2 yang aku selalu pergi ( kedai makan ). di sini aku nak berkongsi dengan korang ... jeng jeng jeng..

1. Kalo aku balik kampung atau ke rumah mertua aku di kota tinggi, korang jangan lupa singgah di Telok sengat. isteri aku suka sangat rojak di sini sebab memang lazat dan ada KETAM !! nyum nyum nyum. lagi satu rasalah sate udangnya, murah satu cucuk dalam RM1.00 sahaja.... lagi satu pemandangan di sini, memang menarik kerana berlatarbelakangkan laut yang permai.

2. kalo korang berada di Kota Tinggi, rasalah keenakan belangkas di Restoran belangkas di sini. Lokasinya betul-betul di bandar Kota Tinggi, 200 meter sebelum simpang ke mersing dan Pengerang. Rasalah, memang marvelous... bukan itu shaja, di sini pun terkenal dengan masakan lala dan asam pedas ikan sembilang....

3. Kalo aku berada di Pasir Gudang... haaa, memang di sini banyak tempat yang enak2. tetapi yang ngetop di sini ialah:

a. kalo korang nak rasa keenakan mee bandung rasalah mee bandung taman scientex ataupun
di tanjung langsat.. rasanya... pehhhhh
b. Kalo nak rasa makanan laut nikmatilah di Kampung Pasir Putih ataupun di Senibong, permas
jaya.

4. Kalo aku balik kampung ke Pontian, rasalah keenakan makanan laut di Tanjung piai. keistimewaan disini udang2nya bersaiz xxxxxL.. memang besar2. Byangkanlah kalo saiz tue, order untuk sorang makan dalam 15 ekor!!!!




5. Tentang fast food plak, aku memang menggemari semua makanan fast food sepeti KFC, PIZZA, MAMA CHOP PAPA GRILL DAN MC'DONALD










6.Pasal buah-buahan pulak aku sebut DOGHIAN lah dulu.. power memang power. kalo rasanya dapat yang pahit2 sikit.... ermmmm KENYANGG KENYANGGGGGG

4 comments:

Nida n' Hanafi said...

Yu.....kejam..kejam lah woi kasi tengok gambar jer... bestnyer telur belangkas tu..tingat masa kecik2 selalu makan telur belangkas

Unknown said...

ermm nanti ko balik m'sia, kita gi restoran belangkas kat kota tinggi.. nyum nyum

Asmida said...

aku memang suka jalan2 carik makan nie.. tengok saiz badan lah........ha ha ha...

Unknown said...

saiz?? ermm saiz siapa huhuhhuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mErEnUnG sEjEnAk..........

NOTA-NOTA ILMIAH