KliK DuLU iKLaN - IkLan MeNaRik Di SiNi ... daN dApAtKaN $$$$$$

HiTaM pUtIh KeHiDuPaN ....

My Backpacker Slideshow: Mohd’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 8 cities Guangzhou, Auckland, Melaka, Terengganu, Batam, Pangkor, Semarang and Pasir Gudang was created by TripAdvisor. See another China slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

SiLa KLiK BaWaH uNtUk DaPaTkAn $$$$$$$

Thursday, December 31, 2009

aKu EkSiDeN ...

Keadaan kereta di bengkel kereta lepas di tarik

Lampu depan yang remuk seremuk hatiku huhuhuhu
cepat-cepat sembuh yerkk ...hehehehe
pemandangan dari tepi ... hancuss
Pada 27 Disember lepas, aku mengalami satu kemalangan di jalanraya . Nasib baik aku selamat dari nahas jalanraya tersebut dan nasib baik pada masa itu juga aku hanya memandu seorang diri sahaja. Kejadian berlaku selepas aku menyertai pertandingan bowling x-teknik jb ( bekas sekolah lamaku ). Pada pertandingan tersebut, aku berjaya mendapat tempat ketiga ( hehehee kena masuk jugak cerita nie )...
JENG..JENG..JENG ... cerita dimulai dengan sebuah motor yang memotong laju 3 deretan kereta (aku kereta yang ke tiga)... dengan tak semena-mena tiba-tiba motor tersebut terjatuh di jalanraya.. mungkin kerana licin kerana waktu itu keadaan hujan. apa lagi kereta yang pertama terus menekan brek secara mengejut .. sempat jugakla kena motor tersebut, tapi nasib baik tak langgar penunggang motor dan pembonceng motor.. kereta yang kedua - dihadapanku juga menekan brek dan terus melanggar kereta dihadapan.. Aku yang terkejut dengan keadaan itu juga melakukan perkara yang sama, tetapi tak sempat mengelak kerana keretaku terus menggelungsur dan melanggar kereta dihadapan.. jomz layan... huhuhhuhu

5 comments:

Asmida said...

Cian.... apa pun syukurlah Drivernyer x der apa2..... Ini semua kehendak dan dugaan dariNya.... Mana ada insan yg inginkan kemalangan... Apa pun, ini juga peringatan dariNya... Bawa kereta hati2.... Jgn selalu ngantuk... atau berangan.. atau menelefon.. atau SMS atau apa2lah yg x bagus......Ingat kami sekeluarga dan anak2 sangat2 menyayangiMu.....

Abam Kie said...

syukur u x cedera. Allah memelihara dirimu. I ingat dulu thn 2001 pernah terlanggar kerbau semasa naik motor jln kg. tergeliat sikit aje. motor tu terkehel tekak sikit. masa tu dok ngajar di Papar, Sabah.

Unknown said...

to asmida: tuelah, syukur abg takde pape..hehehe insya allah lepas nie abang akan lebih berhati2 di jalanraya....thnks

to juk: thanks juk.. huhuh tue mesti kenangan yang takleh dilupakan tuh.. motor tue masih ada lagi tak ??

ISZA said...

alhamdulillah cikgu ok, kete tu leh repair, klo kita? Malang memang x berbau.. tu sebab saya slalu ingatkan untuk jarakkan kete sekurang2 sebuah kete lagi leh masuk...

FaRah said...

lain kali jgn asyik berangan jek..drive elok2.pandu cermat jiwa selamat.ingat org yg tersayang.okey..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mErEnUnG sEjEnAk..........

NOTA-NOTA ILMIAH